قيمت و خريد غنچه گل محمدي | هایار طب
نوشته شده توسط : azizi

قيمت و خريد غنچه گل محمدي

خريد و قيمت غنچه گل محمدي -قيمت غنچه گل محمدي عمده و کيسه اي-قيمت عمده گل محمدي-خريد بسته هاي گل محمدي 200گرمي 500 گرمي يک کيلويي-خريد گل محمدي ارگانيک-بهترين غنچه گل محمدي-خريد گل محمدي از سايت هايار طب با ارسال به سراسر کشور

قیمت و خرید غنچه گل محمدی

خواص غنچه گل محمدي

گل محمدي (نام علمي: Rosa damascena)، غنچه ي گل محمدي از دسته گياهان مشهور و پرکاربردي است که کاربردهاي مختلف ان مانند خواص دارويي ادويه طعم دهنده و … باعث محبوب شدن ان و يکي از بهترين انواع گل ها از ديرباز تا اکنون بوده است عطر و بوي خوش غنچه ي گل محمدي علاوه بر استفاده ي ان در تهيه انواع نوشيدني ها مانند دوغ و شير و … در زمينه ي تهيه انواع عطرها و عرقيجات نيز کاربرد دارد. استشمام عطر و بوي غنچه ي گل محمدي براي سلامت جسمي و روحي نيز کاربرد دارد.

گل محمدي به عنوان يک طعم دهنده و ادويه در آشپزي شناخته ميشود.در خاورميانه هندي و ايراني از گل رز به عنوان يک طعم دهنده و ادويه محبوب استفاده ميشود.به دليل رويش غنچه گل محمدي در مناطق سرد و خشک تهيه ي ان بدون استفاده از آفت کش و سموم بوده و ازين جهت باعث بالا بودن کيفيت غنچه گل محمدي است.

 

گل محمدي همچنين با نام هاي ديگري مانند رز فرنگي، گل زنبقي، گل بنفشه اي و گل رستا نيز شناخته مي شود. اين گل در بسياري از مناطق جهان کشت مي شود و در طب سنتي نيز استفاده هاي مختلفي دارد. گل محمدي معمولا در باغ ها، پارک ها، فضاي باز و حتي در برخي مراسم هاي رسمي به عنوان گل زينتي استفاده مي شود.

گل محمدي از گونه‌هاي گل رز است که به دليل خواص آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به علت شکل و رنگ زيباي آن، از اين گل در تزيينات، بوي تلخ و شيرين آن در صنعت عطرسازي و همچنين استفاده از اسانس آن در صنايع غذايي و داروسازي استفاده مي‌شود. غنچه گل محمدي در شهرهايي مانند کاشان قمصر شيراز کرمان اذربايجان و کرمانشاه توليد و برداشت ميشود. غنچه ي گل محمدي پس از برداشت بايد بلافاصله خشک شده و بايد دور از دسترس افتاب نگهداري شود.

نحوه برداشت غنچه گل محمدي

باز شدن گياه گل محمدي از اوايل ارديبهشت تا اوايل تير ادامه دارد و روند باز شدن آن در بازه ي 20 تا 30 روزه تکميل ميشود. برداشت گياه گل محمدي ميبايست به موقع انجام شده و با توجه به دوام يک روزه ي آن روند برداشت بايد به سرعت و با دقت انجام شود. روند برداشت گل محمدي ميبايست پيش از طلوع افتاب انجام شده و درصورتي که در فرايند برداشت وقفه اي بيفتد باعث سفيد شدن رنگ غنچه و از بين رفتن ان ميشود.

با توجه به اينکه گل محمدي نهايتاً تا يک روز دوام دارد، عمل برداشت بايد به سرعت و با دقت انجام شود تا گل پس از برداشت حداکثر تا يک روز زمان داشته باشد تا استفاده شود. براي جلوگيري از سفيد شدن رنگ گل و ريختن آن، بايد برداشت گل محمدي در زمان مناسبي صورت گيرد، يعني قبل از طلوع آفتاب و در حالي که هوا خنک است. همچنين، پس از برداشت گل، بايد آن‌ها را در ظرفي با آب قرار داده و به سرعت به محل خشک کردن منتقل کرد تا از رطوبت و گرما جلوگيري شود.

قيمت غنچه گل محمدي

غنچه ي گل محمدي به عنوان يک خوشبو کننده ي هوا در قسمت هاي مختلف خانه مانند پذيرايي و اشپزخانه به کار ميرود. استفاده از غنچه ي گل محمدي به دليل خواص زياد دارويي و درماني ان براي استفاده در دمنوش که به دمنوش هاي گل سرخ يا گل رز نيز بسيار پر کاربرد است .

غنچه گل محمدي به دليل طبع گرم آن در تهيه ماست ها و اضافه کردن چاشني به ان تهيه و پخت حلواها کيک ها نوشيدني ها شربت ها و نيز به کار ميرود. توليد غنچه گياه گل محمدي به صورت خشک و تازه ي آن باعث کيفيت بالاي آن است.اين گياه پرکاربرد علاوه بر استفاده ي بسيار زياد ان در بازار داخلي سهم بالايي در بازارهاي خارجي مانند کشورهاي فرانسه ترکيه و هند دارد .غنچه گل محمدي در ساير کشور ها مانند تونس بلغارستان نيز توليد ميشود

خريد غنچه گل محمدي

خريد غنچه گل محمدي به دليل خواص بسيار زياد ان در زمينه ي هاي طبي مانند بهبود به عفونت هاي پوستي بهبود مشکلات قلبي عروقي تقويت قواي جنسي بهبود علايم تشنجي و خواص ارامبخش خوود از بهترين و محبوب ترين گياهان دارويي به شمار ميرود.

استفاده از غنچه گل محمدي به دليل خواص منحصر به فرد خود در مواردي مانند کمک به کاهش وزن و افزايش چربي سوزي بدن و سوخت ساز از دسته گياهاني است که نوشيدن و مصرف ان براي افرادي که قصد کاهش وزن دارد بسيار موثر است. استفاده از غنچه گل محمدي در بسياري از محيط ها مانند منزل کافه ادارات و شرکت ها در سراسر دنيا رايج است.خواص دارويي بي شمار اين محصول باعث ميزان بالاي محبوبيت ان و استفاده از ان در تهيه ي انواع شيريني ها دمنوش ها مرباها و محصولات غذايي است.

خريد غنچه گل محمدي به دليل خواص دارويي ان

استفاده از غنچه ي گل محمدي به دليل خواص زير در درمان انواع اختلالات و بيماري ها مفيد است .در ادامه قصد دار داريم که به کاربردهاي درماني غنچه گل محمدي بپردازيم .

  •     کمک به بهبود علايم و دردهاي روده و معده
  •     تقويت کننده سيستم ايمني بدن
  •     از بين برنده ي چروک صورت و جوانسازي
  •     بهبود اکنه و جوش هاي صورت
  •     حاوي ويتامين هاي c،b
  •     رفع يبوست و روان کننده ي روده
  •     درمان سرماخوردگي
  •     خواص ضد سرطاني
  •     درمان استرس و فشار هاي رواني و عصبي
  •     بهبود علايم بد خوابي و نشاط اور
  •     بهبود درد دندان

روش هاي مصرف غنچه گل محمدي

غنچه گل محمدي را ميتوان هم به صورت جوشانده و هم به همراه چاي مصرف کرد.براي استفاده از دمنوش غنچه گل محمدي ابتدا بايد چند عدد غنچه ي گل محمدي را در اب جوش ريخته و پس از دم کشيدن ان دمنوش گل محمدي را با عسل مصرف کنيد.استفاده از عنچه ي گل محمدي در چاي به همراه دارچين زنجبيل زعفران گل گاوزبان و رزماري باعث بهبود طعم و افزايش خواص ان ميشود. استفاده ي زياد و بي رويه از غنچه گل محمدي ممکن است که باعث تشديد علايم خواب الودگي و گوارشي شود.

ويتامين هاي غنچه گل محمدي

  • غنچه گل محمدي به عنوان يک گياه طبي ، يک منبع غني از ويتامين هاي ضروري محسوب ميشود. غنچه گل محمدي داراي ويتامين‌هاي مختلفي است که عبارتند از:
  • ويتامين C: گل محمدي حاوي مقدار قابل توجهي از ويتامين C است که براي سلامتي پوست و سيستم ايمني بدن بسيار مفيد است.
  • ويتامين A: اين ويتامين حاوي خواص ضداکسيداني قوي است و به عنوان يک آنتي‌اکسيدان طبيعي عمل مي‌کند. همچنين براي بهبود سلامتي چشم‌ها و پوست نيز مفيد است.
  • ويتامين B1 (تيامين): ويتامين ب1 در افزايش سطح انرژي بدن و حفظ سلامتي سيستم عصبي بسيار مؤثر است.
  • ويتامين B2 (ريبوفلاوين): ويتامين ب2 در سلامتي پوست و چشم‌ها و بهبود عملکرد مغز و عصب‌ها بسيار مفيد است.
  • ويتامين B3 (نياسين): اين ويتامين به عنوان يک آنتي‌اکسيدان طبيعي عمل مي‌کند و در کاهش خطر بروز بيماري‌هاي قلبي، درمان اختلالات پوستي و بهبود عملکرد مغز و عصب‌ها مؤثر است.
  • ويتامين B6: ويتامين ب6 به عنوان يک ماده مؤثر در افزايش سطح انرژي بدن و بهبود عملکرد سيستم ايمني و سلامتي پوست و موها شناخته شده است.
  • ويتامين E: اين ويتامين به عنوان يک آنتي‌اکسيدان طبيعي عمل مي‌کند و براي بهبود سلامتي پوست و پيشگيري از آسيب‌هاي ناشي از عوامل محيطي مانند آفت‌کش‌ها و اشعه مضر خورشيد بسيار مؤثر است.

ترکيبات غنچه گل محمدي

غنچه گل محمدي حاوي ويتامين‌هاي A، C و B مي‌باشد. ويتامين A يک آنتي‌اکسيدان قوي است که براي حفظ سلامت پوست، بينايي، سيستم ايمني و رشد سلولي ضروري است. ويتامين C يک آنتي‌اکسيدان ديگر است که براي حفظ سلامت سلول‌ها، سيستم ايمني، جذب آهن و توليد کلاژن ضروري است. همچنين، ويتامين B مي‌تواند در تنظيم متابوليسم و افزايش سطح انرژي کمک کند.

غنچه گل محمدي حاوي مقادير زيادي از مواد معدني مختلف است که شامل کلسيم، منيزيم، پتاسيم، سديم، فسفر، آهن، روي، مس و منگنز است. اين مواد معدني براي حفظ سلامت استخوان‌ها، افزايش قدرت عضلات و عملکرد قلبي، بهبود فعاليت عصبي و همچنين تنظيم فعاليت سلول‌هاي بدن بسيار مفيد هستند.

خريد عمده غنچه گل محمدي

خريد عمده ي غنچه ي گل محمدي به دليل افزايش تقاضا براي تهيه ان معمولا به صورت کيلويي و در بسته بندي هاي مختلف عرضه ميشود. کيفيت در نوع بسته بندي از جمله مواردي است که باعث تفاوت قيمت خريد غنچه گل محمدي به صورت عمده ميشود.غنچه گل محمدي به دليل شکل برداشت ان در مناطقي که داراي خاک حاصل خيز است به عمل مي ايد.مشتريان بعد از خريد عمده غنچه گل محمدي ميتوانند اين گياه را پس از دريافت در منزل خشک کرده و استفاده کنند.

شرايط نگهداري اين گياه و دماي محيط نگهداري ان از جمله عواملي است که باعث حفظ کيفيت غنچه ي گل محمدي ميشود .دماي محيط نگهداري غنچه گل محمدي بايد در محدوده ي 15 تا 20 درجه سانتي گراد باشد افزايش دماي و کاهش زياد دماي محيط نگهداري ان ميتواند باعث کاهش کيفيت عطر و طعم غنچه ي گل محمدي شود.نگهداري اين محصول در سايه و قرار نگرفتن ان در معرض مستقيم نور خورشيد از عواملي مهمي است که در حفظ کيفيت ان نقش دارد.

تفاوت قيمت خريد غنچه ي گل محمدي بسته به موقعيت جغرافياي عرضه ي ان از جمله مواردي است که در تعيين قيمت اين محصول نقش دارد .غنچه گل محمدي در شهر کرمان به دليل بالا بودن کيفيت اين محصول نسبت به انواع ديگران قيمت بالاتري دارد.براي خريد عمده غنچه ي گل محمدي و اطلاع از قيمت خريد آن ميتوانيد با مراجعه به سايت هايار اين محصول را با کيفيت اعلا و بسته بندي مناسب در کمترين زمان دريافت کنيد.

قيمت غنچه گل محمدي

قيمت غنچه گل محمدي بر اساس مواردي مانند کيفيت شکل ظاهري عطر و بو و رنگ آن بستگي دارد.غنچه ي گل محمدي در صورتي که اندازه ي ان درشت تر بوده و رنگ قرمز آن پر رنگ تر باشد با کيفيت تر از انواع ديگر است.

غنچه گل سرخ معمولا به شکل عمده به فروش مي‌رسد؛

اين محصول معمولا در بسته‌بندي‌هاي 8 يا 10 کيلويي به دست مصرف‌کنندگان مي‌رسند، قيمت اين بسته‌بندي‌ها به نسبت کيفيت محصول متفاوت است. تفاوت قيمت متناسب با موقعيت جغرافيايي محصول نيز تغيير مي‌کند به عنوان مثال غنچه گل محمدي لاله‌زار کرمان به دليل کيفيت بالا از قيمت بيشتري برخوردار است.

غنچه گل محمدي در صورتي که رنگ آن نزديک به رنگ زرد باشد نشان دهنده کيفيت پايين و کهنه بودن است.فروش غنچه گل محمدي به صورت گلاب اب در کنار شکل خشک شده ي گل هاي اين محصول از محصولات بسيار پر مصرفي است که در سراسر ايران متقاضيان زيادي دارد.

مجموعه هايار طب به عنوان مجموعه ي فعال در زمينه ي کشاورزي انواع غنچه گل محمدي و گلاب ان را با بهترين کيفيت و قيمت مناسب در بسته بندي هاي با کيفيت عرضه ميکند.

براي اطلاع از قيمت خريد غنچه گل محمدي و خريد ان به صورت عمده وارد فروشگاه هايار شده و با ثبت سفارش خود اين محصول محبوب را در بسته بندي هاي با کيفيت و اندازه هاي مختلف دريافت کنيد. همچنين ميتوانيد براي خريد عمده غنچه گل محمدي با پشتيباني سايت تماس گرفته و از راهنمايي کارشناسان ما استفاده کنيد.

شماره تماس:09138105191

آدرس: اصفهان، چادگان، روستاي علي عرب، خيابان نور، کوچه شيخ مفيد، پلاک





:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: