نوشته شده توسط : azizi

خرید و قیمت منبع کويل دار سایت آراز صنعت | که با نام هاي منبع آب گرم کويلي- منبع ذخيره سوخت – منبع ذخيره آب نيز معرفي ميشود ميتوانيد اين محصول ضروري موتورخانه را با مناسب ترين قيمت از مجموعه صنعتي ارزا صنعت همراه با گارانتي سفارش دهيد. براي اطلاع از قيمت خريد منبع کويل دار و بررسي مشخصات فني آن با ما همراه باشيد.

منبع کويل دار

منبع کويل دار يکي از مهم ترين تجهيزات موتورخانه است که بر اساس ظرفيت ها فشار کاري و ابعاد قيمت متفاوتي دارد.براي دريافت و راهنماي حريد منبع کويل دار و ساير تجهيزات گرمايشي موتور خانه ميتوانيد محصولات مورد نياز خود را از سايت آراز صنعت سفارش داده يا با شماره ي پشتيباني مجموعه اراد صنعت تماس گرفته و از راهنمايي کارشناسان ما استفاده کنيد.ما در مجموعه ي اراز صنعت امکان خريد انواع منابع و تجهيزات موتورخانه استخر و جکوزي را با قيمت مناسب در اختيار متقاضيان عزيز قرار داده ايم

منبع کويل دار

منبع کويل دار چيست؟

منبع کويل دار يا منبع کويلي از محصولات پر طرفدار مجموعه آراد صنعت است که در نقشه هاي تاسيساتي با نام DHWG (Domestic Hot Water Generator) مشخص ميشود. منبع کويل دار يک منبع دوجداره اي است که به منظور تامين اب گرم در موتورخانه ها استفاده ميشود.براي گرم کردن اب روش هاي مختلفي وجود دارد که استفاده از منبع کويل دار براي اين منظور يکي از مناسب ترين روش هاست .روش گرم کردن آب در منبع کويل دار به اين صورت است که دماي سرد اب با ورود از طريق سيستم لوله کشي وارد منبع کويل دار شده و با قرار گرفتن در مجاورت اب گرم بويلر در اثر حرارت ان گرم ميشود.

منبع کويل دار از يک مخزن گالوانيزه و يک مبدل مسي تشکيل شده است که روند گرم کردن و نگهداري اب گرم در ان با قرار گرفتن اب سرد در مجاورت غير مستقيم اب گرم بويلر گرم ميشود.

خريد انواع منبع کويل دار

منبع کويل دار يکي از مهم ترين تاسيسات موتور خانه و مبدل حرارتي است که براي روند گرم کردن آب مورد استفاده قرار ميگيرد. منبع کويل دار در دو نوع متحرک يا ثابت به شکل افقي و عمودي براي مصارف خانگي و صنعتي عرضه ميشود.منبع کويل دار ثابت با دو فاکتور اصلي در آن بدنه و کويل در ظرفيت هاي 200 تا 10000 ليتر براي گرم کردن آب توليد ميشود. ورقهاي گالوانيزه در توليد منبع کويل دار ثابت بر اساس ضخامت فشارکاري و دماي اب توليد ميشود.

منبع کويل دار متحرک در صنايع شيميايي و نفتي براي گرم نگه داشتن سيال ها مبتني بر حرکت کويل در مخرن گرما به شکل مداوم و يکنواخت مورد استفاده قرار ميگيرد.کويل ها بر اساس نوع شکل آن از موادي مانند فولاد مس و استيل ساخته ميشود. منبع کويل دار مسي به دليل ضريب بالاي انتقال حرارت در ان و مقاومت بالاي ان در برابر رسوب نسبت به ديگر کويل ها کيفيت بالاتري دارد.

منبع کويل دار اب گرم را تامين ميکند؟

نحوه ي گرم شدن آب در منبع کويل دار به اين صورت است که منبع کويل از طريق دريافت حرارت اب گرم يا بخارهاي خارج شده از بويلر اب سرد جاري در ميان لوله هاي منبع کويل را آب را با درجه ي گرم مناسب اماده ي استفاده ميکند. از مهم ترين مزيت استفاده از منبع کويل دار وجود اب گرم ذخيره شده ي کافي در ان است.

در صورتي که از اب گرم ذخيره شده در منابع کويل استفاده نشود با بازگشت ابگرم موجود در لوله ها به منبع از سرد شدن اب جلوگيري کرده و باعث ميشود که اب گرم اماده مصرف باشد. وجود لوله هاي خط برگشت باعث فراهم شدن اين مسير شده و از تلف شدن انرژي و زمان جلوگيري ميکند.منبع کويل دار در تمامي انواع آن دربرگيرنده ي دو فاکتور مهم يعني ميزان تبادل حرارت و ميزان حجم منبع است. محاسبه دقيق حجم منبع باعث ميشود که ميزان اب گرم موجود در منبع بر اساس حجم و نوع مصرف ان مورد استفاده قرار گيرد.

ظرفيت بالاي حرارتي کويل باعث ميشود که ميزان حرارت مورد نياز براي روند گرمايشي آب سرد داخل آن تامين شود. افزايش سطح يا حجم منبع بر اساس شرايط استفاده از آن تعيين ميشود. افزايش سطح کويل باعث افزايش ظرفيت حرارتي آن ميشود.انتخاب ضخامت کويل بر اساس موارد استفاده از ان مورد کاربرد قرار ميگيرد. منابع کويلي تک کويلي منابعي هستند که براي ايجاد و انتقال حرارت از تجهيزاتي مانند بويلر مورد استفاده قرار ميگيرند در حالي که منابع کويلي دو کويلي بيشتر مختص به سيستم گرمايشي خورشيدي است.

به طور کلي ضخامت کويل بر اساس شرايط پروژه انتخاب مي‌شود. منابع کويلي که از حرارت ايجاد شده توسط ديگر تجهيزات مانند بويلر استفاده مي‌کنند معمولا تک کويل مي‌باشند اما در سيستم گرمايش خورشيدي از منبع کويلي با دو کويل استفاده مي‌شود.

نحوه عملکرد منبع کويل دار

منبع کويل دار با معادل انگليسي “domestic hot water” (DHW) به عنوان يک نوع مبدل حرارتي عمل کرده و در اين نوع سيستم‌ها، آب سرد از يک سمت وارد کويل شده و در داخل آن از چند شاخه لوله حرارتي رفت و برگشتي عبور کرده و با تماس با ديواره داخلي کويل، گرم شده و به عنوان آب گرم خروجي به کاربر ارائه مي‌شود. اين سيستم براي تأمين آب گرم در مسکن‌ها و ساختمان‌ها استفاده مي‌شود و در بسياري از بويلرهاي گازي و الکتريکي به عنوان يکي از قسمت‌هاي اصلي استفاده مي‌شود.

مکانيزيم منبع کويل دار نوعي از مبدل حرارتي پوسته لوله است که با استفاده از سيال حرارت ديده در مجاورت مايع سرد باعث انتفال گرما و حرارت به آن ميشود. نحوه عملکرد منبع کويل دار مشابه با عملکرد آبگرمکن هاست. به عنوان مثال زماني که در فصل زمستان موبايل خود را در فضاي باز قرار ميدهيد، پس از گذشت چند دقيقه با در دست گرفتن موبايل متوجه تفاوت اختلاف دما دست و موبايل خود ميشود. پس از در دست گرفتن موبايل به مدت چند دقيقه ، گرماي دستتان به بدنه گوشي منتقل ميشود. اين مثال نمونه ي ساده اي از آشنايي با نحوه کار مبدل حرارتي است.

محفظه ي منبع کويل دار داراي دو سيال با دماهاي مختلف است که در مجاورت هم به صورت نزديک قرار گرفته و با استفاده از يک رسانا روند تبادل حرارت در آن انجام ميشود. اب حرارت ديده ناشي از حرارت ديگ بخار به صورت بخار درآمده و با جريان داشتن درون کويل به داخل منبع نفوذ کرده و در مجاورت با کويل روند انتفال حرارت به اب سرد درون منبع را انجام ميدهد.منبع کويلي يکي از اجزاي مهم سيستم‌هاي گرمايشي است که براي انتقال حرارت از يک محيط به محيط ديگر به کار مي‌رود. اين منابع عموماً شامل دو قسمت اصلي، يعني مخزن اصلي و کويل هستند.

مخزن اصلي منبع کويلي به عنوان محفظه‌اي براي نگهداري محيط حامل حرارت، معمولاً از ورقهاي گالوانيزه، استيل و يا فولادي ساخته مي‌شود. ضخامت اين ورقها بسته به نوع کاربري منبع کويلي متفاوت است و مي‌تواند در بازه 4 تا 16 ميليمتر باشد.کويل‌هاي منبع کويلي نيز به منظور انتقال حرارت به محيط ديگر در داخل مخزن قرار مي‌گيرند. اين کويل‌ها عموماً از لوله‌هاي حرارتي رفت و برگشتي ساخته شده‌اند و معمولاً از جنس مس، استيل و يا فولادي هستند. ضخامت اين لوله‌ها وابسته به نوع کاربري منبع کويلي و فشار کاري آن است.

منابع کويلي به طور کلي از جنس ورقهاي گالوانيزه، استيل و يا فولادي و لوله‌هاي حرارتي رفت و برگشتي از جنس مس، استيل و يا فولادي ساخته مي‌شوند. ضخامت اين قطعات نيز بسته به نوع کاربري و فشار کاري منبع کويلي متفاوت است.

انواع منابع کويل دار

منابع کويل دار به طور کلي به دو دسته اصلي تقسيم ميشود:

منبع کويل دار افقي يا خوابيده

منبع کويل دار افقي يا خوابيده منبع کويلي است که با استفاده از پايه در بخش زيرين ان بر روي زمين خوابانده شده و با قرار گيري کويل به صورت افقي در داخل آن در مواردي که سقف موتورخانه در ان کوتاه بوده و فضاي کافي براي استفاده از منبع کويل دار عمودي وجود نداشته مورد استفاده قرار ميگيرد.

منبع کويل دار افقي يا استفاده از لوله هاي مسي با ضخامت مشخص و ورق هاي گالوانيزه با ضخامت 16 ميليمتر توليد ميشود. منبع کويل دار افقي با ظرفيت هاي 200 تا 10000 هزار ليتر توليد و عرضه ميشود.منبع کويل دار افقي يا خوابيده داراي فشار ثابت در سطح داخلي خود بوده و سطوح داخلي منبع در آن بر اساس سايز معين و ضخامت ثابت انتخاب ميشود.

منبع کويل دار افقي

منبع کويل دار افقي (Horizontal Coil Source) يکي ديگر از انواع منابع کويل دار است که براي تحليل ساختار زيرسطحي زمين مورد استفاده قرار مي‌گيرد.اين نوع منبع، شامل يک کويل دار آهني با شکل دايره‌اي است که در سطح زمين قرار مي‌گيرد. جريان الکتريکي درون اين کويل دار، ميدان مغناطيسي را ايجاد مي‌کند که با عبور از سنگ‌هاي زير سطح زمين، از تغيير جهت و شدت ميدان مغناطيسي درون سنگ‌ها به دست مي‌آيد. اين تغييرات ميدان مغناطيسي، توسط يک سيستم دتکتور به دست آورده مي‌شود و در نتيجه اطلاعاتي از ساختار زيرسطحي به دست مي‌آيد.

مزاياي استفاده از منابع کويل دار افقي شامل قابليت تحليل ساختار زيرسطحي در فاصله‌هاي کوتاهتر از منابع کويل دار عمودي، امکان دسترسي آسان‌تر به محل تحقيقات به دليل نياز کمتر به فضاي باز، قابليت تشخيص ساختار زيرسطحي بدون نياز به نفوذ داخل سنگ‌ها و قابليت تحليل ساختار در عمق‌هاي مختلف است.

منبع کويل دار عمودي يا ايستاده

منبع کويلي ايستاده به صورت ايستاده از ظرفيت 200 ليتر تا 10000 ليتر ساخته مي شود که کويل آن در قسمت پايين به صورت افقي درون مخزن نصب مي گردد. به دليل افزايش فشار در قسمت انتهاي مخزن بايد ضخامت عدسي پاييني، بيشتر از ضخامت بدنه انتخاب گردد.

خريد و قيمت منبع کويل دار

منبع کويل دار عمودي يا ايستاده در فضاهايي که ظرفيت محدودي دارنند استفاده شده و با استفاده از کويل در قسمت زيرين ان توليد ميشوند. منبع کويل دار ايستاده در ظرفيت هاي 200 ليتر تا 10000 طراحي و توليد ميشوند. افزايش فشار در قسمت انتهايي مخرن باعث به کار رفتن ضخامت بيشتر عدسي در ان نسبت به بدنه ميشود.اين نوع منبع، شامل يک کويل دار آهني با شکل استوانه‌اي بوده که به صورت عمودي در سطح زمين قرار مي‌گيرد.

جريان الکتريکي درون اين کويل دار، ميدان مغناطيسي را ايجاد مي‌کند که با عبور از سنگ‌هاي زير سطح زمين، از تغيير جهت و شدت ميدان مغناطيسي درون سنگ‌ها به دست مي‌آيد. اين تغييرات ميدان مغناطيسي، توسط يک سيستم دتکتور به دست آورده مي‌شود و در نتيجه اطلاعاتي از ساختار زيرسطحي به دست مي‌آيد.مزاياي استفاده از منابع کويل دار عمودي شامل داشتن قدرت نفوذ بالا در سنگ‌ها، امکان تشخيص ساختار زيرسطحي بدون نياز به نفوذ داخل سنگ‌ها و قابليت تحليل ساختار در عمق‌هاي مختلف است.

تفاوت منبع کويل دار عمودي و افقي

خريد منبع کويل دار عمودي عمودي يا افقي بر اساس ميزان فضاي موجود در موتورخانه انجام ميشود.منبع کويل دار عمودي به دليل اشغال کردن فضاي کم نسبت به حالت افقي ان بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرد. تفاوت هاي کلي منابع کويل دار شامل موارد زير است”

  •     ميزان فضاي اشغال شده توسط منبع کويل داري عمودي يا ايستاده کم تر از مدل افقي ان است
  •     ميزان فشار سيال در منبع کويل دار عمودي براي گردش آب بيشتر از مدل افقي ان است
  •     جابه جايي و حمل و نقل منبع کويل دار عمودي در مقايسه با حالت افقي ان راحت تر است
  •     قيمت منبع کويل دار اعمودي در مقايسه با مدل افقي ان ارازن تر است
  •     منبع کويل دار افقي ميتوانند در سايز هاي بالاتري نسبت به مدل عمودي ان توليد شونند.
  •     منبع کويل دار عمودي به دليل تعبيه شير يکطرفته در ان در روند گرم سازي اب کارامد تر است
  •     منبع کويل دار عمودي به دليل داشتن ميزان بالاي نوسانات حجم اب گرم در خود نيازي به منبع انبساط ندارند.

طرز کار منبع کويل دار

منبع کويلي يکي از نوع منابع دوجداره براي تأمين آب گرم است. اين منبع شامل يک بدنه استوانه اي است که داخل آن چندين لوله مسي (کويل) قرار دارند. آب داغ و بخار خروجي از ديگ بويلر به کويل ها وارد مي‌شود و حرارت خود را به آب سرد ورودي انتقال مي‌دهد تا آن را گرم کند. اين فرآيند تکرار مي‌شود تا آب سرد به دماي مورد نظر رسيده و به سيستم تأمين آب گرم ساختمان تزريق شود.

در واقع، منبع کويل دار به عنوان يک سيستم گرمايشي، آب سردي که از شبکه تامين آب شهري وارد مخزن منبع مي شود، به دليل اختلاف دماي آن با آب داغ و بخار خروجي از ديگ بويلر، از طريق لوله هاي کويل دار به گرمايش درمي آيد. سپس آب گرم شده توسط کويل هاي نصب شده در داخل بدنه استوانه اي، از طريق شيرهاي خروجي براي استفاده در سيستم گرمايشي ساختمان يا صنعتي، ارسال مي شود.

در اين فرآيند، پمپ سيرکولاتور براي جابجايي آب درون سيستم کاربرد دارد و همچنين شيرهاي يک طرفه در محل ورود و خروج آب به منبع کويل دار نصب شده اند تا جلوي برگشت آب داغ به ديگ بويلر را بگيرند. بدين ترتيب، سيستم کويل دار براي افزايش کارايي و کاهش مصرف انرژي در مقايسه با سيستم هاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد.

منبع کويلي به دليل ساختار ساده‌اي آن و همچنين امکان تأمين آب گرم به صورت مستقل از سيستم ديگ و مشعل، در صنعت و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين اين نوع منبع، به دليل عدم نياز به دو مخزن استوانه‌اي که در منابع دوجداره وجود دارد، فضاي کمتري را اشغال مي‌کند و مناسب براي نصب در فضاهاي محدود است.

مزاياي منبع کويل دار

منبع کويل دار داراي مزاياي فراواني است که استفاده از اين دستگاه کاربردي را تبديل به گزينه ي اصلي براي تامين حرارت مورد نياز آب گرم ميکند. مزاياي منبع کويل دار شامل موارد زير است:

  •     آب گرم فوري: يکي از مزاياي اصلي منبع کويل دار، توليد آب گرم فوري است. با اين دستگاه، مي‌توان به سرعت و در هر زماني به آب گرم دسترسي پيدا کرد.
  •     ساده و قابل حمل: منبع کويل دار بسيار ساده و قابل حمل است و مي‌توان آن را به راحتي از يک محل به محل ديگر منتقل کرد.
  •     هزينه کم: منبع کويل دار براي توليد آب گرم از جريان برق استفاده مي‌کند که هزينه آن نسبتاً کمتر از ساير روش‌هاي گرمايش آب است.
  •     قابليت تنظيم دما: برخي از منابع کويل دار، داراي قابليت تنظيم دما هستند که به کاربران اين امکان را مي‌دهد که دماي آب را به دلخواه خود تنظيم کنند.
  •     کارايي بالا: منبع کويل دار، براي توليد آب گرم با کارايي بالا طراحي شده است و به طور معمول، مصرف برق کمي دارد.
  •     مصرف کم فضا: منبع کويل دار براي نصب نياز به فضاي کمي دارد و به راحتي در هر جايي قرار داده مي‌شود.
  •     مانع از ايجاد انباشت گاز CO2: منبع کويل دار براي توليد آب گرم از جريان برق استفاده مي‌کند و نياز به احترازات ايمني کمي داردCO2 نيز مي‌شود.

خريد منبع کويل دار از آراز صنعت

آراز صنعت به عنوان يکي از بهترين و پيشتاز ترين شرکت ها در زمينه توليد انواع تجهيزات موتورخانه و استخر، امکان خريد انواع منبع کويل دار( دوجداره منابع آب گرم کويلي منابع ذخيره آب گرم منابع ذخيره سوخت) را به همراه گارانتي و خدمات پس از فروش براي مشتريان خود فراهم کرده است.

شرکت ارزا صنعت با فراهم کردن امکان استعلام قيمت منبع کويل دار و مشخصات فني ان به همراه رزومه فروش محصولات خود به صورت آنلاين همه روزه آماده ارائه خدمات به مشتريان خود است. اين مجموعه پيشتاز امکان بازديد از انواع منبع کويل دار و ساير تاسيسات موتورخانه را جهت اطمينان از خريد براي متقاضيان خود فراهم کرده است.

براي اطلاع از قيمت خريد منبع کويل دار و استعلام قيمت روزانه وارد فروشگاه سايت شده يا از طريق شماره هاي مندرج در سايت با پشتيباني مجموعه تماس گرفته و از شرايط خريد منبع کويل دار و ساير محصولات مطلع شويد.

پشتيباني فروش : 0903800805 (مشاوره و فروش)

آدرس شرکت آراز صنعت :کرج، محمدشهر، عباس آباد، انتهاي جاده عباس آباد، نبش سه راه کانال، آرازصنعت

سوالات متداول

خريد منبع کويل دار را چطور سفارش دهيم؟

با ثبت سفارش خريد منبع کويل دار از طريق تماس با شماره پشتيباني، خريد منبع کويل دار را به همراه گارانتي از سراسر ايران سفارش دهيد.

چگونه استعلام قيمت منبع کويل دار را انجام دهيم؟

با ورود به سايت آراز صنعت و مراجعه به صفحه محصولات منبع کويل دار، از قيمت منبع کويل دار در ظرفيت هاي مختلف با خبر شويد.

منبع کويل دار چه کاربردي دارد؟

منبع کويل دار از مهم ترين تجهيزات موتور خانه محسوب شده که روند تامين گرمايش آب را انجام ميدهد.





:: برچسب‌ها: منبع کويل دار , قیمت منبع کويل دار , خرید منبع کويل دار ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: